Pigem toetada lennuliiklust, mitte bussifirmasid

Tallinna kesine lennuühendus muu maailmaga ei ole kellegile eriliseks uudiseks. Õigeks ajaks Lääne-Euroopasse jõudmine on muutunud ikka väga keeruliseks ning eeldab üldjuhul Riia, Stockholmi või Kopenhageni kaudu reisimist. See kõik röövib aega ja raha ning on mõttetult ebamugav. Nigelate ühenduste peamine põhjus on eelkõige Eesti turu väiksus ja suhteliselt madal ostujõud. Turistide siia lendamise indu on oluliselt kärpinud ka viimaste aastate tohutu hinnaralli. Kui õlu Raekoja platsis maksab juba rohkem kui Dublinis, siis naljalt ikka turisti siia ei meelita.

Sellest lähtuvalt on Tallinna Lennujaam teinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku võtta enda kanda 58 miljoni krooni ulatuses lennujaama turva- ja päästekulusid. Nende kulude võtmine riigi kanda aitaks alandada lennujaama maandumistasusid ca 30%. See oleks pikk sama edasi ja aitaks meil Riia lennujaamaga konkurentsis püsida. Väidetavalt maksab Läti riik Riia lennujaamale ja Air Balticule kuni pool miljardit krooni aastas toetusi. See polevat küll kõikide ELi riigiabi reeglitega kooskõlas, aga ometi see täna toimib. Tallinna Lennujaamal on sellise Riia-poolse dumpingu tingimustes väga keeruline konkurentsis püsida.

Kahjuks pole MKM seni oma kopsaka eelarve juures suutnud leida võimalusi, et Lennujaama taotlust rahuldada, olgugi et samal ajal on oluliselt vähenenud nende kulutused, mis seotud palkade ja ehitus- ning kütusehindadega. Nii olemegi olukorras, kus MKM doteerib jätkuvalt Kapa ja Kohila vahel tühjana sõitvat maaliinibussi (õigemine bussifirma omanikku) ja rongipileti õigest hinnast maksab isegi riigikogu liige kõigest 10%. Tallinna uuenenud Lennart Mere Lennujaamas vihiseb aga tuul…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *