Eesti prioriteedid olgu uued töökohad ja transporditaristu

Euroopa Liidu 2014-2020 finantsperspektiivi koostamisel peaks Eesti riik seadma raha kasutamisel eesmärgiks tasuvate töökohtade loomise ja oluliste transporditaristu projektide rajamise.

 

Minu arvates tuleb järgmise eelarveraha jaotamisel Eestil keskenduda olulisele ja mitte puistata vahendeid ühtlase kihina laiali. Iga euro tuleb kasutada üleriigilistest eesmärkidest lähtuvalt. Õppides möödunud perioodi eurorahade kasutamise kogemusest tuleb otsustamisel kaaluda ka vahendite kasutamise jätkusuutlikkust. Kõikide uute objektide puhul tuleb tõsiselt vaagida, kas sellel on piisaval arvul kasutajad ja kas riigil või omavalitsusel on vahendeid ka jooksvateks kuludeks.

 

Eesti riik peab pingutama selle nimel, et saaksime kasutada järgmisi Euroopa Liidu vahendeid kõige tähtsama transporditaristu rajamiseks. Tallinn-Tartu mnt neljarealiseks ehitamine Mäoni, Saaremaa püsiühenduse rajamine, Rail Baltica raudteeühendus ja Tallinna lennujaama laiendamine – just need on ühed kõige olulisemad suurobjektid, milliste valmimime tõstaks oluliseks kogu Eesti transpordivõrgu kvaliteeti, looks tingimused ettevõtluseks ja töökohtade tekkeks.

 

Uuel finantsperioodil peaks Eesti saama prognooside kohaselt ligi 3,3 miljardit eurot. Iga Euroopa Liidu eelarvest tuleva euro kasutamisel peaksime esitama endale küsimuse – kuidas see aitab luua uusi töökohti ja tõsta Eesti inimeste elatustaset. Samuti peaksime küsima, kas kulutaksime selle euro nõnda ka siis, kui see oleks saadud Eesti maksumaksjatelt.

 

One thought on “Eesti prioriteedid olgu uued töökohad ja transporditaristu

  1. noh jah. miski ei kinnita, et selle raha teedesse ja raudteesse matmine ses ulatuses ka oluliselt töökohti toob. eesti põhimure ei ole ühendused. st on kül yhenduseed, aga pigem need, mis inimeste peades.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *